Tiež vám chodia e-maily o tom, aké super akcie robia veľké firmy, aby z každého vášho nákupu odovzdali niečo na charitu? Premýšlali ste niekedy nad pozadím tejto akcie?

Vezmime si príklad posledného e-mailového pokusu o získanie zákazníka. Ide o veľmi veľkú spoločnosť, ktorá má ročný obrat 41 miliárd eur (rok 2019). 

Kampaň s názvom #zabezpecnydomov, ktorá sa začala šíriť, hovorí o tom, že z každého jedného nákupu (ak použijete svoju IKEA kartu), IKEA venuje 10 centov na podporu a ochranu bezpečného domovu pre osoby, na ktorých je páchané násilie.

Každý nákup = 10 centov

A aj to musíte použiť vašu IKEA kartu, aby "akcia" platila a aj to len po dobu ani nie celého mesiaca. Konkrétne od 15.11. do 10.12. 

Pýtam sa, prečo firma akou je IKEA, ktorá každý rok pred Vianocami zvyšuje svoje zisky v miliardách, ide venovať z každého nákupu len 10 centov, keď vedeli prispieť napríklad. 10 centov za každých 100 eur v nákupe. Ak nakúpite za 5000, nemá to žiaden význam, lebo stále ikea z toho dá len 10 centov. Keď by ste chceli podporiť ich iniciatívu, museli by ste celý svoj nákup platiť každý produkt samostatne, aby to malo lepší dopad. 

Komu teda vlastne budete plniť vrecká?

Odpoveď všetci poznáme, ale aj tak. Snaha sa cení, aspoň v tom, že sa snažia šíriť nejaké to povedomie verejnosti o danej problematike. Nemuseli spraviť nič, že? To je najčastejšia veta, ktorú používajú marketéri, keď im niekto obúcha o hlavu ich nápad na kampaň. Aspoň sme spravili niečo, čo je lepšie, ako keby sme nespravili nič. 

Ak chcete skutočne pomôcť, kašlite na nákup v IKEA a radšej sa zamerajte na problematiku ako takú, nie na zbytočný konzum, z ktorého vo finále tak či onak profituje len IKEA, pretože riešením takejto akcie na podporu charity, si vlastne ide len "znížiť" daňové a odvodové povinnosti, keďže si bude uplatňovať rôzne úľavy na daniach z dôvodu charitatívnych aktivít a podobne. 

Verím, že všetci vieme, čo je správne.